Perşembe, Şubat 17, 2011

Korsan DVD & Kitap




Korsana hayır diyenlere hak versem de, gene de bir DVD'ye 15 TL yerine 2.5 TL vermek, çok sevdiğim bir yazarın 40 Lira'ya satılan kitabına pazar tezgahında 15 TL vermek açıkçası işime geliyor. Etik mi? Değil ama ne yapayım?

Haftada en az 3 film alıyorum. Gide gele çok bilmiş korsan satıcımla ahbap olduğumdan 5 filmi 10 liraya da alabiliyorum. Uzun zamandır alışveriş yaptığım bizim korsan ben farkında olmadan bilinçaltımda enteresan bir yer etmiş. Adeta sattığı tüm filmlerin bilirkişisi gibi algılıyorum ve her gittiğimde bu nasıl şu nasıl diye sorular soruyorum. Eve her geldiğimde de söyledikleriyle alakasız şeyler çıkıyor tabi filmden. Ama gene de her gitmemde aynı soruları soruyorum. Orada karşılaştığım diğer müşterilerdede aynı olayı gözlemledim. Adeta portakal yada karpuzunun tahlilini müşterisine yapan manav edasıyla şu film şöyle bu film böyle diyerek etkiliyor müşterilerini.

Bu arada korsan film kaliteli mi? Kesinlikle değil. Bir filmde ses problemse diğerinde görüntü. Her ikisinin iyi olduğu filimlerdeyse altyazıyı tutturamıyor sahtekar korsanlar.

Bu konuda da her gitmemde şikayet ediyorum fakat genede kötü çıkacağını bile bile alıyorum kalitesiz filmleri.

Korsan kitap'da ise şu ana kadar problem yaşamadık.

(Bu yazı yüzünden mali polis kapıma gelirse eğer bu yazı "kurgu" derim. Konuda adı geçen kahramanlar "hayali ve düzmecedir" derim.)

Hiç yorum yok: