Cumartesi, Ağustos 26, 2006

Denizci olmak değilde denizleri geçenlerin yanında olmak çok isterdim

Küçüklüğümden beri okyanus geçenlerin, yelkenle dünya turuna çıkmış insanların haberlerini veya yaşadıklarına dair herhangi birşey duyduğumda daha bi dikkatli okur, dinlerim.
Kast ettiğim Rahmi Bey'inki gibi aşk gemisi kıvamında bir tur gemisi ile yapılan değil tabi :)
Dabıl yusuf'un peşinizde olduğu, vasiyetinizin varislerinize ulaşması bir entır kadar yakın olması gereken, dalgaların size yutmak için çalıştığı ve sallantıdan günlerce yemek bile yiyemeyeceğiniz gerçek maceradan söz ediyorum.
Türkiye'den de bu şekilde yollara düşen daha doğrusu engin denizlere açılan sanırım bi elimin parmaklarını geçmeyecek sayıda cesur yiğit var.
İlk aklıma gelen Sadun Boro ve Atasoy ailesi. Şimdilerde ise internetten'de nerede olduğunu ve neler yaptığını takip edebildiğim Hakan Öge var.
Hakan'ın diğer cesur seyyahlardan farkı bu turu tamamen kendi başına yapacak olmasıydı fakat hangi denizdi yada okyanusdu hatırlamıyorum fakat açıkta karşılaştığı ve tanıştığı hollandalı bir kızla (o'da aablası ve eniştesi ile turdaymış) yoluna devam etme kararı alıyor.
Oldukça da zor bi iş yapıyor, bol şans diliyorum Hakancım.
Bugünde bir haber okudum.
James Wharram adında bir ingiliz, 1953 yılının şartlarında üstelik iki kız arkadaşıyla üstelik çırılçıplak bir şekilde atlas okyanusunu geçmiş. Daha sonra bu kızlardan birisiyle evlenmiş diğeriylede ortak olmuş.Yani biri iş diğeri hayat ortağı olmuş. Enteredan dimi :))
Birde kitap yazmış. Bu kitaba ortaklarının çıplak resimlerini basacak kadar da marjinal.
Gıptayla kıskançlık arasında bi yerlerde kalıyorum bu insanlara karşı ve bu şekilde bi atraksiyon yapamadığım için çooook hayıflanıyorum.
Çevre ve doğru insanlar tarafınan doğru işlere yönlendirilemediğimiz için birde eğitim kurumlarımızda mesleki yatkınlık yada yetenek değerlendirilmesi yapılmadığı üzre noktalıyorum düşüncemi.
Normal yerdeyiz yani, olmamız gereken sürünün içinde.
Belki bir daha dünyaya geldiğimde esnaf bir baba değilde nikah şahitlerimi, nikah kıyıcımı PIRTokol'den oluşturacak kulise sahip bi babam olur bende her istediğimi yaparım:))
Devam ediyoruz:
Mistr James.http://www.wharram.com Bu adreste zat-ı muhteremle ilgili detaylar var aynı zamanda kendi geliştirdiği bir tekne modeli hakkına geniş bilgi mevcut.

Hiç yorum yok: