Cuma, Kasım 03, 2006

GÖKKUŞAĞI

Trakya üzerinden gelen soğuk yada yağışlı hava dalgası hep marmara'yı etkiler ona göre önlem alırız ya; bu sefer bir değişiklik olsa da trakya üzerinden yağmur yada yağışlı soğuk hava yerine keyifli bişeyler gelse, bir toz bulutu gibi üzerlerine çöküp insanların deli gibi güldürse mesela. Kimse ne olduğunu anlamasa .
Deprem yada sel mi yaşamak lazım doğal afet adına. Arada bizde sevinelim diyorum.

Zaman geçiyor, herkes değişiyor. Tabiat da değişmeli bizlerle beraber, yapmalı sürprizini...
Eksilen hava sıcaklığıyla kışlık giyimde gündeme geldi bende. Eskiden böylemiydi!Küçüklüğümde yazlık giysiler ve kışlık giysiler diye iki gruba ayrılmıştı, senenin mevsimlerine göre giyileceklerim. Sonbahar gelip kışlıklar ortaya çıktığı zaman keyfim kaçardı balıkçı kazaklarımı görünce, içim daralırdı. Havalar ısınıp yazlıkları ortaya çıkarırken ise bütün bunlar yeni alınmış, geçen sene hiçbirini giymemiş ve görmemiş gibi içimden sevinç çığlıkları atardım. Gardropla beraber sanırım bir kültürü yok etmişim farkında olmadan.

Kışları ne kadarda pisti doğalgaz gelmeden önceki İstanbul'un. Kaşkol filtre görevini yerine getiriyordu ağzımda, dışardan gelen dumanı yutmamam için. Odun ağırlık ölçüsü çekiydi mesela aklıma gelen. Ne zamandır duymadım "çeki" kelimesini, vay be. Bu kelime yıllar sonra aklıma gelecek ve ben şaşırıcam. Hatta küçücük çocukken bile bilirdik kömürün bütün yandaşlarını aynı zamanda Uzun Mehmet'i.

Semtlerin gelir düzeyini apartmanların kat durumundan anlayabiliyor yüksekliğinden de yakıt olarak ne kullandıklarını fark edebiliyordum. Yada gökyüzün doğru yükselen dumanlardan. Kaloriferli bir apartmanın tek bacasından çıkan dumanla, sobalı binanın üzerinde yada camlarından fırlamış bir sürü boru elbet bir değildi ve farkda ayırt ediliyordu minik gözlerim tarafımdan. Özellikle gecekondu olan yerlerde lastik bile yakıyorlardı insanlar kömür alacak paraları olmadığı için herhalde. İğrenç bir renk vardı hep kışları gökyüzünde, iyi ki sadece çocuktum o zamanlar...
Teşekkürler külkedim...

1 yorum:

Neş'e Çölyaran dedi ki...

:).. teşekkürler.. bu kadar güzel yazdığın için..