Cuma, Kasım 24, 2006

günaydın

Ben gidiyorum, o gidiyor yanımda tik tik etmese de hayat 6 viteste akıyor bu sıra.Sanki diğer zamanlarda bu kadar hızlı yol almamışım, durağanda seyretmişim gibi. Sanki daha önce hiç yaşamamışım.Her konuda acayip hızlı gelişiyo hayat. Ne yaptığını bilmeyen bir hareket, bir bereket bulutu var üstümde ve olumlu yada olumsuz hiç bir mevzuda ortalarda değilim.Ya en dip yada tavan.

Gripsem kanser oluyor bir anda tüm organlar, misket oynarken de kuyumcu oluveriyorum aniden. Geride kalmaya niyetim yok bende kökledim gazı, vermeye çalışıyorum yolun hakkını. Biliyorumki sol ayak boşta; ben istesemde istemesemde o nerde frene basacağını bilir.

Bazı insanlar şarkıları sadece kulaklarıyla dinlemezler adeta yaşarlar. Sanki bu beste onlar için yapılmış, kendileri için söylenmiş sanarlar.O dokunaklıkla da dinleyip duruma göre böğüre böğüre söyledikleri oluyodur herhalde.

Birde acısal yada depresiv durumalarlada pek ilintilidir bu müzik olaylarını kana zerk etme işi. Adam bişeyin acısını çekiyosa yada kadın, yaraya daha da tuz basmak adına verir en yüksek dozda müziği damara. Zannedersin nirvana'ya ulaşacak bu sayede. Sonra üstüne der ki "vay anam, ben ne büyük sevmişim"...

Ben kendimi bu gereksiz tarifin dışında tutmuşumdur oldum olası. Neşem yerindeyse ağır, neşesizsemde hareketli parçalar dinleyebilirim. Sonuçta keyif aracı olarak kullanmışımdır elimdeki melodi stoklarını yada kulağıma çalınıverenleri. Zaten şarkıları ezberleme yetisi uzun zamandır eksilmiş olan balık hafızam aksi bir duruma müsade etmez.

Geçenler arabada kulağım bir parçaya takıldı. Yalın'ın eski bir şarkısı, "günaydın". Arkasından "istanbul benden büyük". Keyfim yerine geldi bir anda. Hoşuma gidiyo bu çocuğun şarkıları, dinlerken yüzümde istemeden biten bir tebessüm oluşuveriyor. Rahatlatıyor. Pozitif elektrik bir CD kadar yakın olabiliyor insana.
İnsan belli ediyor yani kendini. İnsanın iyisini google earthden bile seçebiliyorum. Basitse, karaktersizse bir duvarın arkasında olsam bile hissediyorum. Söylüyorum da yüzlerine, "basitsin" diyorum...Aman dandikler bizden uzak olsunlar.
Yalın'la ve getirdikleriylede idare etmeyi iyi biliriz:)

Hiç yorum yok: