Pazartesi, Ekim 23, 2006

Hangi Bayramlar

Yaş ilerledikçe herşey eskiyo. Maddesel eskimeler bi yana geçmişte kalan bayramlar hafızada nedense hoş ve belirgin bir anı olarak kalıyor. Bununda nedeni sanırım yaşlanma ile azalan heyecan duygusu ve bunun yanında geçmişle kıyaslama imkanı olmalı. Ne demişler giden geleni aratır. Bu sözü "giden bayramlar geleni aratır" şeklindede değiştirebilirim.
Küçükken bayram heyecanı daha bayramlık giyim alışverişinde başlardı. Sonrasında el öpme ile gelen paralar ve bunu boş boş harcayarak eğlenme işleri çok keyifliydi. Çok para kazanırdık bayramda. Bizim antepli ağalar böyle zamanlarda indirme yapmayı pek severlerdi. E bende pek sevilirdim. Bu yüzden sanırım, en fazla harçlığı ben toplardım.
Yaza denk gelen bayramlar tatile çıkmak demek olduğundan 80 ve 80'li yılların başlarındaki bayramlar daha bir unutulmazdı benim için. O zamanlar marmara çevresindeki ve kuzey egedeki tatil yöreleri pek bir gözdeydi. Bodrum'u Zeki Müren henüz yeni keşfetmiş, Turgut Özal göcek'e giriş yapmamıştı. Kenan Evren belki Cumhurbaşkanı bile olmamıştı ki armutlu yaşayacağı yer olsun. Yani insanlar erdek, ayvalık, altınolukla idare ediyor bodrum'un şimdiki işlevini ise kuşadası görüyordu.
Şimdiki gibi tur şirketleri de yoktu. Kredi kartları da. Beach, Dodo beach, Tam pansiyon, herşey dahil,tatil köyü, kültür turu, olimpik yüzme havuzu hatta yarı olimpik yüzme havuzu bile yoktu insanların önüne gelen seçenekler arasında. Yabancı isimli tatil köyleri yerine çiçek yada denizde yaşayan canlıların isimlerinin konulduğu pansiyonlar vardı bol bol, ve kirece boyanmış bembeyaz. Fişe takılınca tüm sinekleri mat eden tabletlerde yoktu piyasada ve ellerimizde sinek öldürücü plastik raketlerle nöbetleşe uyurduk. Tuvaletler bile ortaklaşa kullanılırdı. Özenle mi seçilirdi bu pansiyonların sahipleri bilinmez ama uzaktaki bir akrabanızın evinde kalmış hissi verirdi bu cici insanların evlerinde kalmak. Güzeldi o günler...
Şimdiki zaman ;

İğrenç bir arefe gecesi sonrası bayramın ilk günü. Kaçtığım, kovalandığım, huzursuz olduğum. Girmek istemediğim dipsiz bir kuyuya zorla çekilip beni yırtıcı hayvanların parçalaması hissi. Bunları yaşamak istemiyorum artık. Ben karanlıktan korkuyorum hala ve inan çocuksu bayramlarım bu günlerin ertesinde gelecek, senin bayramların gibi.

Hiç yorum yok: